onsdag, mars 17

Vad skänker dig ro?




På jobbet idag fick jag frågan, vad brinner du för? Det är en spännande fråga för vad är det egentligen som får oss att"ticka" och vad går vi igång på? Somliga väntar på att inspirationen ska komma till en och andra springer genom tillvaron lätt framåtböjda. På väg.

Själv ska jag istället fundera kring vad som skänker mig ro för jag behöver räta upp ryggen lite. Varför inte ett knippe videkissar?

Till sist läser jag att DI förvånat konstaterar att intresset för att arbeta inom finansbranschen bland ekonomistudenter ökar igen efter finanskrisen. Högst upp rankas som vanligt Ikea. Återtåget förvånar inte mig. Jag har snarare svårt att förstå lockelsen med Ikea. Hur kul kan det vara att bära, kånka och släpa omkring på platta paket, montera möbler eller sitta i en kassa med milslånga köer? Men det är jag det.

Bild från Zetas Trådgård.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails