måndag, mars 29

Fix och trix inför mässan och jag sår Dahliafrön.

Vanan trogen är jag alltid ute i sista sekund med förberedelserna inför mässan. Jag målar borden och planterar fröer om vartannat för att bli klar i tid. Att så dahliafröer är kanske det mest tacksamma man kan göra. De gror snällt på mindre än en vecka. Om de är av bra kvalité förstås, vilket jag är lite bekymrad över just nu. Det gror för sakta i lådan om man så säger. Antar att jag får kompensera det med att så många fler än vad jag hade tänkt mig. Fröna är dock himla enkla att handskas med. Stora och lätthanterliga. Ska fota och lägga ut lite bilder så snart jag hinner.

Nu märks det i alla fall att vi går mot våren. Det är full aktivitet på alla trädgårdsbloggar och forum som jag följer. Alla som är intresserade av köksträdgårdar bör inte missa Anettes blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails